تکنیک های عملیات روانی و شیوه های مقابله با آن - قسمت نوزدهم
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت نوزدهم :
استفاده از سمبل ها و نمادها
((آیین نامه رزمی آمریکا ، شماره 05/301-3 ، تاکتیکها ، تکنیکها و روشهای عملیت روانی )) نماد را ابزاری دیداری ، شنیداری یا شنیداری _، دیداری تعریف میکند که برای انتقال ، تایید یا ارتقاء ترغیب استفاده می شود . شرط موثر بودن هر نماد آن است که :
1) قابل تشخیص
2) دارای معنا
3) منتقل کننده پیام باشد .
در این مورد ، انتقال پیام به مخاطب ،هدف در ماهیت خود نماد نهفته است. بیشتر نمادها چنان قدرتمند و جهان شمولند که همزمان هر سه مخاطب را هدف قرار میدهند .
یک نمونه از نمادگرایی عام مشهود ، پرچم فلسطین است . رنگ سرخ پرچم ، نماد خون شهداء ؛ رنگ سبز ، نماد حاصلخیزی سرزمین فلسطین ؛ رنگ سفید ، نماد صلح و رنگ سیاه ، نماد اشغال است .
مرادی به نقل از هیرو در مورد استفاده فلسطین از نمادها در شعارهای تبلیغاتی خود می نویسد :
(( نقشه و پرچم فلسطین و یک قبضه اسلحه همواره در میان شعارها دیده میشد .همچنین تصویر یک عقاب از دیگر مواردی بود که دیده میشد. کاریکاتورهایی از شامیر به شکل الاغ ، رابین به صورت میمون و آریل شارون به صورت فیل روی سطل های زباله ترسیم می شد . سایر تصاویر ضد صهیونیستی عبارت بودند از : مسلسلی که به سوی پرچم اسرائیل آتش میگشاید و یک شمشیر که ستاره داوود رو دو شقه میکند . ))
آگاه باشیم
+ نوشته شده در جمعه بیست و نهم دی ۱۳۹۱ ساعت 20:51 توسط بافی
|
اعوذبالله من شر نفسی و من شر شیطان لعین الرجیم